søndag den 21. juni 2009

Pacific Rim National Park Reseve

I dag kørte vi til en national park, der ligger langs med Stillehavet her på Vancouver Island. Det var en lang og snoet vej, så det tog ret lang tid. Heldigvis sov ungerne det første lange stykke. Da vi ankom til parken stoppede vi ved visitorcenteret for at få kort og lidt info om hvad der er at se. Parkens campingplads havde lige akkurat plads til os. Vi ligger i en meget tæt skov lige ned til vandet. Fra vores plads kan man dog slet ikke se vandet. Vi gik en tur ned til stranden, som når man kiggede ud over vandet, lignede vesterhavet meget med sine forholdvis store bølger og brede sandstrand. Bagved lå der så en meget tæt regnskovsagtig skov. Desværre er det ikke ret varmt i dag, så vinden og kulden fik os hurtigt til at forlade stranden igen. Ved visitorcenteret havde de fortalt, at det var Aboriginal Day i dag og at der ville være nogle aftiviteter ved et lille museum ikke langt fra campingpladsen. Vi kørte derhen. Det var nu ikke det store. Omkring 15 små stande viste indianerkunstting, som man kunne købe, mest smykker, men også nogle flotte masker og enkelte trommer m.m. Fra museet var der nu en ret flot udsigt ud over havet og nogle små ubeboede øer. På stranden var der masser af træstammer, som må være drevet i land. Der er vist ret stor forksel på høj og lavvande her. Der står også skilte om, hvor man skal søge hen, hvis man mærker et jordskæld. Sansynligheden for en tsunamin er dog lille står der. Nå, men det er da rart at vide. Efter turen til museet kørte vi til byen Tofino, som ligger på en halvø nord for parken. Det er en rigtig lille turistby ikke meget større end Ålbæk. Her kan man komme på hvalture og surfe mm. Vi gjorde nu ikke andet end at købe lidt ind og køre en tur rundt gennem byen. Bagefter kørte vi tilbage til campingpladsen. Vejret var blevet bedre og vi havde fået lidt at spise, da vi besluttede at køre en tur ned til en vandresti ikke langt herfra. Her gik vi en meget flot tur på flere meter høje træbroer gennem regnskoven. Vi talte en del om at det godt kunne ligne det landskab Indiana Jones finder skatte i. Han har bare ikke nogen bro.

Nu har vi fået aftensmad og alle er ret trætte. I morgen går turen så til Comox, hvor David og Gerda bor. Det er en tur på over tre timer, så vi vil tidligt i seng og tidligt afsted i morgen inden ungerne vågner.